Modele wychowania w literaturze

Dodano Luty 24, 2019 | Przez : | Kategoria : Bez kategorii

Smolińska-Theiss B., Rok Janusza Korczaka. Społeczno-la pédagogie Wyzwania, oczekiwania, działania, s. 18, (dostęp: 28.01.2014). Cackowska M., Ideologie dzieciństwa a Tabu w książkach obrazkowych dla dzieci, w: Tabu w literaturze i faisant dla dzieci, rouge. B. Sochańska, J. Tchécowska, Duński Instytut Kultury. Media Rodzina, Warszawa – Poznań 2012, p. 55-75. Prawa dziecka. Materiały dydaktyczne dla nauczycieli, rouge. E. Falkowska, M.

Miłowska, M. Połowniak, A Skrabska, Polski Komitet Narodowy UNICEF, Warszawa 2012. Waksmund R., Literatura, dziecinnego, nasza księgarnia, Warszawa 1986. Stalfelt P., twoje prawa expire Sprawa, przeł. I. JĘDRZEJEWSKA, Czarna Owieczka, Warszawa 2011. Despres B., sauliere D., Zły dotyk, nie!, Wydawnictwo muchomor, Warszawa 2005. Wymienione koncepcje pedagoiczne byly krytykowane, m.in. za negowanie tradycyjnej, hierarchicznej struktury społecznej, podważanie autorytetu rodzicielskiego, wpajanie uczniom postaw egocentrycznych i egoistycznych, déstabilzację emocjonalną [5] [6] oraz ścisłe Związki z humanizmem świeckim i ateizmem [7]. Korczak J., Prawidła życia, Pedagogika dla Młodzieży i dorosłych, il. A. Cieślikowska, Agencja Edytorska Ezop, Warszawa 2012.

Szymańczak J., Konwencja o prawach dziecka ONZ. Uwagi o la realizacji Konwencji przez Rzeczpospolitą Polską, (dostęp: 29.01.2014). Korczak J., Kajtuś Czarodziej, il. G. Rechowicz, nasza księgarnia, Warszawa 1973. Większości ludzi Rodzinny DOM kojarzy się z miejscem, w którym spędziliśmy dzieciństwo. Tam właśnie NAS wychowywano, Tam wpajano Nam zasady moralne i kształtowano w NAS wartości, którymi kierować się powinniśmy w dorosłym życiu. W DomU nie zawsze było idealne, zwykle ALE wspominamy aller ciepło. Taki pozytywny obraz Domu RODZINNEGO występuje często w literaturze, na exemple w „przedwiośniu” Stefana Żeromskiego. Można Jednak znaleźć utwory również, które ukazują wizję Domu, qui nie przekazuje młodemu pokoleniu żadnych pozytywnych, lub żadnych w ogóle, wartości. Taki DOM zwykle przeczy wszystkim wyobrażeniom Naszym.

Znaleźć Go Można w powieści „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza i w dramacie „Tango” Sławomira Mrożka. Warto porównać DOM-arkadię z chaises domem-piekłem. Brykczyński M., O prawach dziecka, (dostęp: 30.01.2014). Podobna Sytuacja opisana została w „Tangu”. Widzimy Tam zbuntowanych rodziców (Czy à firmie nie dzieci powinny Ewentualnie być zbuntowane?), którym nie Zależy na ustalaniu jakichkolwiek Norm. Normą sprawie się wręcz brak Norm. Artur zmusza babcię do leżenia na katafalku. Stomil jest całkowicie bierny je rozleniwiony je nie zwraca uwagi na romains żony Eleonora z Edkiem, Bo MU à nie przeszkadza, un nawet jest wygodne. W łazience Domu panuje brud, Bałagan, niechlujstwo i totalna Anarchia.

Artur jako oddziałem „buntuje się przeciw buntownikom”-chce powrotu starych Zasad i Starej, lub jakiejkolwiek, formy. Życie bez Norm zaczyna być w końcu dla niego nie ne zniesienia.